מאיה ניידיס - מנחת הורים

27 פבר 20202 דקות

איך לעזור לילדים לבחור תחפושת?

פורים מתקרב ואיתו גם שיגעון חיפוש אחר התחפושת המתאימה. כל הורה רוצה שהילד שלו ייהנה מהתחפושת ובתור הורה אני רוצה שהילד שלי בתחפושת יהיה קצת מיוחד.

בואו שנייה נעצור וניתן מחשבה - "מה בכלל הילד רוצה?"

האם הוא רוצה תחפושת מצחיקה?

האם הוא רוצה תחפושת מפחידה או שהוא מפחד ממנה בעצמו?

האם הוא רוצה להיות דמות מהסרטים?

האם הוא בכלל רוצה להתחפש?

אז בואו קודם כל נשב עם הילד ונעשה תיאום ציפיות. איזה תחפושת הילד רוצה? עד כמה זה ניתן ליישום? הרי כאשר אני (הורה) נותן בחירה בידי הילד, הילד רואה שהורה מתחשב בו, הילד מרגיש יותר בטוח בעצמו, הילד מרגיש שאפשר גם לסמוך על ההורה ולדבר אתו על נושאים שונים. גם כאשר בתור הורה אני נותן לילד אפשרות לבחור זה ישפיע על כך שלילד יהיה יותר קל להגיע להחלטות אחר כך. ומה לעשות אם לילד קשה להגיע להחלטה? אני מציעה לעודד את הילד עם שאלות מכוונות כמו: באיזה תחפושת הילד רוצה להתחפש?, איזה תכונות וכוחות הוא רוצה שיהיו לתחפושת?, איזה דברים הוא לא אוהב בתחפושות?. אפשר גם לקבל השראה מאינטרנט ולדפדף בדוגמאות של כל מיני תחפושות שם.

אז מה? זהו? החלטנו? רצים לחנויות לבדוק איפה יש תחפושת שעליה החלטנו? לא חייב. אפשר גם ליצור תחפושת בשיתוף עם הילד. כן, כן אני כבר שומעת: "מה היא מציעה לנו?" זה חתיכת פרוייקט..." מאיפה יש לי זמן?" תאמינו לי לא כל תחפושת פרויקט והעיקר החוויה. תחשבו איזה זו תהיה חוויה לילד אם הוא יצור תחפושת לבד או אפילו אם הוא רק לוקח חלק ביצירתה.

תעודדו את הילד לחשוב: מאיזה חומרים אפשר ליצור תחפושת, באיזה צבעים נשתמש, מאיפה משיגים את החומרים שצריכים, איך מחברים, אך מדביקים. כמה הנאה יקבל הילד משיתוף פעולה כזו אתכם.

ודבר חשוב נוסף אל תשכחו על הנוחות של התחפושת. אם הילד לא יוכל בתחפושת להסתובב באופן חופשי: לשבת, ללכת, להיכנס לשירותים – איזה תענוג אז יש ממנה.

מאחלת לכם חג פורים שמח

מאיה ניידיס

הורות בכייף ייעוץ והדרכת הורים.

    140
    0