top of page

האם התנהגות בלתי מקובלת של הילד מופיעה כתוצאה מחינוך לא טוב?

באחת ההדרכות אימא פנתה אליי ואמרה בהיסוס משפט שנשמע מצד אחד כשאלה ומצד שני כטענה: "זה נכון שגם לאחר ההדרכה לפעמים הילדים יתפרצו, לפעמים לא יסתדרו ביניהן וזה בסדר?"

האם ילד טוב הוא ילד שמקשיב תמיד לאמא?

האם הורה שיודע לחנך הוא הורה שתמיד גורם לילד להתנהג בצורה טובה?

מה אתם הייתם עונים על השאלות האלה?

כל אחד מאיתנו רואה את הורותו בזווית שונה. אנחנו לומדים להכיר את ילדינו תוך צמיחה והתפתחות מתמדת שלהם וגם הם לומדים להכיר אותנו. אם נהיה מספיק קשובים לילדינו, נכיל את רגשותיהם ונתחשב בהם, נבין את החוזקות ואת החולשות של ילדינו, אז נוכל להתאים להם כלים שיעצימו אותם ויעזרו להם להסתדר בחיים היומיומיים. ילדים שלנו זקוקים מצד אחד לכתף שהם יוכלו להישען עליו ומצד שני הם זקוקים לבן אדם שיוכל להוביל אותם ולהסביר איך עליהם להתנהג. לילדים אין עוד מספיק כלים כדי לבטא את רגשותיהם והם עוד לא למדו לגמרי מה אסור ומה מותר ואיך עליהם להסתדר עם סיטואציות שונות. לכן במיוחד בסיטואציות שהילד מתנהג בצורה לא נעימה, במקום להאשים את עצמנו בחינוך לא טוב ולכעוס על הילד, על ההורה קודם כל להבין מה מביא את הילד להתנהג בצורה זו או אחרת, להכיל את רגשותיו ולאחר מכן להעניק גבולות במקום ובזמן המתאים (ז"א להסביר כיצד על הילד להתנהג ולהעניק לו כלים שיעזרו לו להתנהג בצורה הולמת). ההתפרצויות עוד יחזרו, אבל כמותן ואורכן אודות לתמיכה שלכן תפחת עם הזמן. עם רכישת כלים חדשים הילד ילמד להסתדר עם סיטואציות שונות ולבטא את רגשותיו בדרך אחרת.

גם אם התעצבנתם ודברים יצאו משליטה… אפשר להגיד לילד סליחה על מה שקרה וזה בסדר.

בהדרכות פרטניות שאני מובילה, אני בדיוק מסבירה להורים כיצד להכיל ולהבין את הרגשות של הילדים ומכוונת אותם כיצד להעניק להם כלים שיעזרו להם לצמוח ולפרוח וללמוד כיצד עליהם להתנהג במציאות שלנו. בהדרכות פרטניות שלי אתם תקבלו כלים שיותאמו לצורך אישי שלכם ותקבלו מענה לא רק לקשיים שהוגדרו בתחילת התהליך אלא גם תקבלו מענה לקשיים שצצו במהלך התהליך. לאחר הגדרת הקושי, אבנה תוכנית שמותאמת אישית לצורך שלכם ובפגישה שנתעם, אסביר לכם כל סעיף בה. לאחר מכן אתם יום יום תדווחו על התנהלות שלכם מול הילדים ואני אעצים אתכם על הדברים הטובים ואכוון בדברים הזקוקים לשיפור. אתם תקבלו התייחסות לכל מקרה בהתנהלות שלכם והכוונה להתנהלות עתידית . סיום של התהליך יקרה רק כשביחד נסכים בזה שקיבלתם מענה לצורך שלכם. גם לאחר סיום התהליך אתם יכולים להרגיש בנוח להתקשר מדי פעם ולדבר על הדברים.


מעוניינים לקבל כלים מתאימים ולקחת חלק בהדרכה שתשנה לכם את האווירה בבית - מוזמנים ליצור איתי קשר.


אני כאן לשירותכם,

הורות בכייף

מאיה ניידיס - ייעוץ והדרכת הורים



68 צפיות0 תגובות
bottom of page