top of page

איך ההורה יכול לעודד את הילד לשתף את חוויותיו?

הסתיימו להם החגים. הילדים חזרו לספסל הלימודים.

ברגע שילד נכנס למסגרת מסוימת אין ביכולתו של ההורה לדעת את כל החוויות שעברו על הילד במהלך היום, כל עוד הילד לא ישתף אותנו.

בתור הורים שרוצים להיות ערניים למה שעובר על הילד, מאוד חשוב לנו שהילד ישתף אותנו במה שעבר עליו בבית הספר/בגן. אך לצערנו זה לא תמיד קורה.

הרבה פעמים אני שומעת מההורים שלשאלה: "איך עבר היום בבית הספר?" הילד מקסימום עונה: "בסדר", "הכל טוב". הורים של הבנות אולי זוכים לתשובה יותר ארוכה (בנות בדרך כלל מפרטות יותר), אך גם לא תמיד.

אז איך להניע את הילד לשתף את ההורה בחוויותיו?

איך לעודד את הילד לענות תשובה יותר מפורטת?


קודם כל בואו תשימו את עצמכם במקום של הילד ותדמיינו שכל יום שואלים אתכם: "איך עבר עליך יום לימודים?"... אני חושבת שהשאלה הזו באיזשהו שלב תמאס עליכם ואולי אפילו תעצבן אתכם, ואתם לא תרצו לענות עליה.

אז מה אפשר לשאול? תחשבו על השאלות שיותר יעניינו את הילד, השאלות שיתייחסו לחוויות שהילד יותר מעוניין לפרט עליהם. למשל: "עם איזה ילד היה לך הכי כיף לשחק היום....במה שיחקתם?, מה הכי שיעמם אותך היום?"

תאמינו לי, שתוך שהילד מספר על החוויות האלה, הוא יספר גם על החוויות האחרות.

הטיפ השני שלי – פחות ביקורת. הרבה פעמים קורה מצב שהילד מנסה לשתף במשהו את ההורה וההורה ישר מתחיל לבקר את הילד ולהעיר לו. למשל: הילד משתף את ההורה שהיה לו קשה במבחן, שלא הלך לו טוב...וההורה ישר מגיב: "אם היית יותר מתאמץ ויותר משקיע...." באופן כזה הילד מאבד רצון לשתף את ההורה בחוויותיו.

הטיפ השלישי שלי – שתפו את הילד במה שעבר עליכם. אם אתם רוצים שהילד ישתף אתכם במה שעבר עליו, שתפו אותו גם במה שעבר עליכם. באופן כזה הילד מרגיש שבבית יש שיח פתוח. ספרו לילד מה היה מאתגר במהלך היום, איך התמודדתם עם זה, אילו חוויות במהלך היום היו נעימות לכם...

והדבר הכי חשוב – קבלו את הילד כמו שהוא. תראו לו שלא משנה מה קורה איתו – אתם אוהבים אותו.

 

מי שמעוניין לקבל ממני יותר מ - 100 שאלות ***בחינם*** שיעודדו שיחה חווייתית עם הילד, כנסו ללינק הבא לקבלת המתנה:


האם הילד שלכם משתף במה שעובר עליו?

באילו דרכים אתם מעודדים אותו לספר על חוויותיו?


לשאלות והדרכות פרטניות בנושאים אחרים – מוזמנים לפנות אלי.

הורות בכייף

מאיה ניידיס – ייעוץ והדרכת הורים





148 צפיות0 תגובות
bottom of page