top of page

כיצד לעודד מוטיבציה ללמידה אצל ילדים?

עודכן: 30 באוג׳ 2021

עוד כמה ימים תתחיל שנת לימודים חדשה והרבה מן הילדים יכנסו רק בפעם הראשונה לשער בית הספר. ההתרגשות ממלאה אותם והם מלאי רצון ללמוד ולהכיר דברים חדשים.

האם המוטיבציה הזאת ללמוד ולהכיר דברים חדשים תישאר לאורך זמן רב? מה לעשות כדי להעלות את המוטיבציה של הילד ללמוד ולהכיר דברים חדשים?

  • קודם כל אם ילד מאבד את המוטיבציה ללימודים – תתעניינו מה הסיבה לכך. האם הילד חווה איזה שהם קשיים, האם מפחד ממשהו... תדונו עם ילד: מה יכול לעזור לו להתמודד עם קשיים אלה ותעניקו לו כלים שיעזרו לו להתמודד עם קשיים אלה.

  • זכרו שמדובר בילד קטן, שהיכולת שלו להתרכז במשך זמן ארוך בינתיים קטנה (הילד יכול להתרכז לכל היותר במשך 10-15 דקות), לכן חשוב שתעשו לו הפסקות בין משימות. כדאי שבהפסקות האלה הילד יוכל לעשות משהו שייתן לו קצת לזוז, להתנועע, "לחלוץ עצמות".

  • תחפשו מניעים פנימיים שיניעו את ילד להכיר וללמוד דברים חדשים. למשל: לכתוב מכתב ברכה לסבתא (שלצורך זה הוא צריך לדעת איך כותבים מילים, או שלמשל הילד צריך ללכת לחנות וצריך לספור האם יספיק לו כסף למשחק שהוא רוצה לקנות).

  • הפכו את תהליך הלמידה ליותר חוויתי (למשל אפשר ללכת עם ילד "ליער של אותיות" ולבקש ממנו למצוא אות מסוימת, אפשר להפוך את האותיות לדגים ולבקש מהילד להוציא דג מסוים מהמים או ההפך שהילד יגיד איזה דג הוא מוציא, אפשר להציע לילד משחקי דומינו למיניהם איפה שהוא צריך להתאים בין תמונה וצליל וכד'.

  • על תשכחו לשבח את הילד על ההצלחות כאשר הדגש צריך להיות על התהליך ולא על התוצאה.

  • תעשו משחקי תפקידים שבהם הילד יהפוך למורה שמסביר לכם את החומר זה יהפוך את תהליך הלמידה ליותר חוויתי.

  • תשאירו לילד זמן חופשי שבו הוא יוכל קצת לנוח מלימודים ולעסוק בדברים שאהובים לליבו.

  • כדאי לעודד את הרצון של הילד ללמוד ולהכיר דברים חדשים, כדאי לגרות את הילד למצוא את המידע לגבי דברים שמעניינים אותו (קודם בתמיכה של ההורה ואחר כך באופן עצמאי).


כל אחד מאיתנו ההורים רוצה שילד שלו יצליח בלימודים, אך זכרו שכל ילד חזק בתחום אחר והדבר הכי חשוב הוא לקבל את הילד כמו שהו ולהעניק לו כלים שיעזרו לו להכיר וללמוד דברים חדשים ולהתמודד עם קשייו.


לשאלות והדרכות פרטניות בנושאים אחרים מוזמנים ליצור איתי קשר

הורות בכייף

מאיה ניידיס – ייעוץ והדרכת הורים





48 צפיות0 תגובות
bottom of page