top of page

האם כדאי שהילדים יצפו במסכים בזמן האוכל?

תהליך של האכלת הילד מהווה קושי ניכר עבור חלק מסוים של ההורים. אחת הדרכים שבעזרתה הורים מתמודדים עם הקושי, זה צפייה בסרטים מצוירים בזמן שהילד אוכל.


כמובן שצפייה בסרטים מצוירים מושכת את הילד ומקלה על האכלתו, אך יחד עם זאת בואו נבדוק עד כמה הפתרון הזה באמת יעיל.


הצפייה בסרטים מצוירים באמת מושכת את הילד. בזמן הצפייה במסך, הגירויים האחרים מפסיקים בשביל הילד להתקיים. המוח שלנו לא יכול לעשות כמה פעולות בבד אחת ולכן והאוכל הופך כאילו לרקע של פעילות אחרת ונשאר מחוץ לתפיסה של הילד. מחוץ לתפיסה של הילד נשאר גם כל התהליך של קבלת מזון. הילד לא ממוקד במה שהוא אוכל ומה הטעם של האוכל שהוא מקבל, הדבר שמביא לכך שהילד לא לומד "להכיר" את האוכל את הגיוון שלו ואת הטעמיו. באופן כזה בהמשך הילד יתקשה לבחור באוכל שירצה כי קבלת האוכל מתבצעת באופן לא מודע.


כאשר קבלת האוכל מתבצעת בצורה לא מודעת – האוכל פחות מתעכל מה שיכול להביא לבעיות בעיכול.

כאשר הילד אוכל במקביל לצפייה בטלוויזיה/מסך – הוא מפספס את הרגע של השובע. בהמשך לילד יהיה קשה להבין מתי הוא שובע, מה שיכול בהמשך לגרום להשמנה.


צפייה במסך בזמן האוכל יכולה להביא לתלות של הילד במסכים – בהמשך הילד לא יוכל לאכול בלי מסכים.

תהליך של קבלת האוכל? מה הוא עבורכם? הרי אנחנו מעניקים לתהליך של קבלת האוכל הרבה יותר מסתם הרגשה של השובע. האוכל עבורינו הוא גם מפגש משפחתי שבו משתפים את חברי המשפחה בחוויותינו. כאשר הילד צופה במסך בזמן האוכל הוא מפספס את האינטראקציה, את השיח שלו עם הורים.


צפייה במסך בזמן האוכל והאכלה מכנית על ידי אחד מהוריו גורמת לילד לפספס את כל התהליך חינוכי התנהגותי שיכול היה להתרגש בזמן זה והוא קבלת כלים להתנהגות נכונה ליד השולחן וקבלת הרגלי אכילה נכונים.


האם לדעתכם כדאי להאכיל את הילד מול מסך?

האם גם עבורכם תהליך של האכלת הילד מהווה קושי? איך אתם מתמודדים איתו?


לטיפים והדרכות פרטניות בנושאים אחרים, מוזמנים ליצור איתי קשר


הורות בכייף

מאיה ניידיס – ייעוץ והדרכת הורים




124 צפיות0 תגובות
bottom of page