top of page

קבלת תעודות בבתי הספר – מהי הדרך הנכונה להערכת ההישגים?

בימים הקרובים ילדים בכל בתי הספר יקבלו תעודות . כל הורה מעוניין שהילד שלו יקבל תעודה טובה . אבל האם באמת התעודה יכולה לשקף את התמונה המדויקת של יכולות הילד? משרד החינוך קבעה קריטריונים שלדעתו כל הילדים צריכים לעמוד בהם. עם כל הרצון שלנו (בתור הורים) שהילד יצליח לעמוד בקריטריונים האלה, עלינו לזכור שכל ילד הוא אישיות מיוחדת במינה וכל ילד שונה מרעהו. כל ילד נולד עם כישרונות מיוחדים שלו ויש חשיבות לכך שכל הורה יעזור לילד לזהות את הכישרונות האלה ויעזור לילד לפתח אותם.

בעת קבלת התעודה, חשוב שהורים יפנו את תשומת ליבם לא רק לציונים שהילד קיבל במהלך השנה אלא גם יתייחסו להתקדמות שהתרחשה בתחומים שונים במהלך השנה הלימודית. חשוב שבשיחה עם הילד תתייחסו למאמצים שהוא השקיע ולתוצאות שאליהן הובילו מאמצים אלו. כשהילד מקבל את התעודה, חשוב להעריך את המאמצים שהילד השקיע ולשבח אותו על ההתקדמות שחלה בתחומים שונים.

חשוב לפנות גם את תשומת ליבכם להתקדמות שהתרחשה בתחום או בתחומים אחרים. לדוגמה, האם הילד הפך להיות יותר מסודר מבחינת ארגון מטלות , האם הוא מתקדם ביכולתו לעשות תכנון של ביצוע המשימה וביכולתו להגיע לסיומה, או אפילו האם הוא הפך להיות יותר עצמאי בקבלת החלטות בנושאים שונים.

התמיכה שלכם כהורים בקבלת התעודה משמעותית מאוד לילדכם. כשהילד מקבל הערכה חיובית ומקבל אישור על ההתקדמות שהוא עשה, הוא מרגיש נתמך ובטוח יותר ביכולתו. כשהוא מבין שמאמצים שהוא השקיע מוערכים ע"י ההורים, זה מעודד אותו להמשיך לשדרג את עצמו ולהתפתח יותר.

לסיכום, חשוב להבין שקבלת התעודה היא הזדמנות לא רק להעריך את התוצאות הכמותיות במקצועות הלימוד, אלא גם להתייחס להתקדמות שחלה בתחומים שונים ולמאמצים שהילד השקיע.

  1. האם אתם מעודדים את הילד לשתף אתכם בתהליך ההתקדמות והמאמצים שהוא השקיע?

  2. איך אתם מתכננים "לחגוג" את ההתקדמות של ילדכם? באיזו דרך אתם מתכננים להציג לו את הערכה ואת הגאווה שלכם?

לטיפים והדרכות פרטניות בנושאים אחרים מוזמנים ליצור איתי קשר

הורות בכייף

מאיה ניידיס ייעוץ והדרכת הורים



13 צפיות0 תגובות
bottom of page