top of page

מה לעשות אם הילד לא רוצה להתחפש ואיך לעזור לילד למצוא תחפושת מתאימה?

" אימא אני רוצה להתחפש למלך."

"אבל רצית להיות ספיידרמן...."

"לא, לא רוצה להיות ספיידרמן, רוצה להיות מלך."

ואחרי ריצות בכל החנויות וכאשר מגיע רגע של האמת וצריך ללכת מחופשים לגן/לבית הספר הילד אומר: "אימא לא בא לי להתחפש."

" ביקשת להיות מלך, רצנו בכל החנויות קנינו לך את כל האביזרים ובסוף אתה מוותר, לא חבל?"

"לא רוצה להתחפש, לא בא לי."


מוכרת לכם סיטואציה כזו? איך להגיב אליה ואיך בכלל לעזור לילד למצוא תחפושת מתאימה?

קודם כל חלק מהילדים לא אוהבים בכלל להתחפש וזה בסדר זו הבחירה שלהם ויש להתייחס אליה בכבוד.

בהשוואה לחיי יומיומיים הרגילים, פורים מביא איתו גם המון שינויים שלילדים קשה להסתדר איתם.

רעשים חזקים, אנשים שמחופים ביצורים דמיוניים. כל זה יכול להלחיץ את הילד בגיל הרך (חשוב לציין שבגילאים האלה לילדים אופייני לפחד מכל מיני מפלצות, רעשים, אנשים זרים).


לכן כדי לעזור לילדים להתמודד עם השינויים הצפויים, כדאי לעשות הכנה מראש ולהסביר לילד מה הולך להיות בחג פורים. כדאי שתספרו לילד מה הולך להיות ברחובות, איך זה יתנהל הכל בגן/בבית הספר וכד'. הכנה מראש תעזור לילד יותר בקלות לקבל את השינויים שיקרו ותאפשר לו להרגיש את עצמו יותר בטוח.

כדאי להעביר גם עם הילד שיחה מכינה על כך באיזה תחפושת הוא היה רוצה להתחפש. תפתחו עם הילד שיח מה הוא היה מעדיף ולמה. חשוב לציין: אל תזלזלו במה שהילד מרגיש. תנו לגיטימציה לפחדים ולרגשות שלו.


ומה לעשות אם לילד קשה להגיע להחלטה? אני מציעה לעודד את הילד עם שאלות מכוונות כמו: באיזה תחפושת היית רוצה להתחפש?, איזה תכונות וכוחות היית רוצה שתהיינה לתחפושת? אלו דברים הוא לא אוהב בתחפושות?


אפשר לעודד את הילד ליצור תחפושת בעצמו (כמובן שאתם תעזרו לו בכך). תעודדו את הילד לחשוב: מאלו חומרים אפשר ליצור תחפושת, באלו צבעים תשתמשו, מאיפה משיגים את החומרים שצריכים, איך מחברים, אך מדביקים. כמה הנאה יקבל הילד משיתוף פעולה כזו אתכם. יצירת תחפושת כזאת מאפשרת פעילות חווייתית ומגבשת את כל המשפחה.


לפני כשנתיים בני הקטן מאוד רצה להיות עכביש. מאוד התלהב מהתחפושת שראה באינטרנט. כמובן שיכולנו לקנות את התחפושת, אך החלטנו ליצור אותה בעצמינו. חשבנו ביחד: מאלו חומרים ליצור את רגלי העכביש, במה למלא אותן כדי שתהיינה עמידות, באיזו דרך יותר נוח לחבר אותן אל הגב, כיצד ובעזרת מה לצייר כורי עכביש על הגב... איזו פעילות חווייתית זו הייתה!!


חשוב שאתם/גננת/מורה תהיו מחופשים בתחפושת שבה לילד קל לזהות אתכם, אחרת זה יכול לגרום לילד לפתח חרדה ולהרגיש לא בטוח בעצמו.

דבר נוסף - חשוב שאל תשכחו על הנוחות של התחפושת. חשוב שהילד יוכל להסתובב בתחפושת באופן חופשי: לשבת, ללכת, להיכנס לשירותים.


מאחלת לכם חג שמח ובילוי נעים!


לשאלות והדרכות פרטניות בנושאים אחרים מוזמנים ליצור איתי קשר!

הורות בכייף

כל אחד יכול ליהנות מההורות שלו!




80 צפיות0 תגובות
bottom of page