top of page

כאשר הילד מתפרץ - ממה מתחילים?

הילד צועק, בועט, עומד על שלו, מתבכיין, לא מוכן להקשיב להסברים שלך, מתפרץ ולא מוכן להפסיק...והכי מעצבן שזה קורה ברגעים הכי פחות מתאימים...כשצריך לצאת לבית הספר או לגן או כשאת ממהרת לעבודה...או כאשר הילד עושה את זה שם....מול כולם, למשל כאשר את עומדת באמצע החנות ובפעם האלף מסבירה לו שאתם לא יכולים עכשיו לקנות את המשחק שהוא רוצה... ומה הילד עושה: פשוט נשכב על הרצפה באמצע החנות, בועט וצועק: "אני רוצה את המשחק, אני רוצה את המשחק!" את מבקשת מהילד להירגע ושהוא יפסיק לצרוח, אבל הוא פשוט לא מוכן להפסיק. הרגשות של בושה וחוסר אונים מציפים אותך. המחשבה היחידה שעוברת לך בראש: "מה אני עושה, איך אני גומרת לו להירגע?"

ברגעים כאלה הכי חשוב לזכור שכאשר הילד נמצא בהתפרצות, בסערת הרגשות, הוא לא שומע אותך וכל גבול שתנסי להעניק לו פשוט לא יעבוד... כי עכשיו הוא תקוע בכעס שלו, ברגש שלו ולא מוכן להתפנות לדברים אחרים. לכן הכי חשוב ברגעים כאלה להתחיל מכך שאנחנו נעזור לילד להירגע.

חשוב להיות מודעים לכך שלילד בגיל הרך אין עוד מספיק כלים כדי להרגיע את עצמו והוא עדיין לא כל כך יודע איך להתמודד עם המצבים, כאשר רגש כמו כעס מציף אותו. לכן, אנחנו כהורים צריכים לעזור לילד לעשות את זה.

קודם כל כדי שהילד במצב של התפרצות וסערת הרגשות יהיה מוכן להקשיב להורה, ההורה צריך להראות שהוא נמצא שם בשבילו (בשביל הילד) ועוזר לו להירגע. תגידו לילד שאתם רואים שהוא כועס, עצבני ושאתם נמצאים כאן לידו כדי לעזור לו להירגע. תנו חיבוק לילד במקרה והוא זקוק לכך. כאשר הילד רואה שאתם מבינים את הרגשות שלו, שאתם אמפתיים כלפיו – זה יוצר תקשורת יותר נעימה ביניכם לבין הילד. במידה והילד התחיל לשחק זה נפלא, זה אומר שהוא נרגע. רק כאשר הילד נרגע, תוכלו לדבר איתו על מה שקרה ולהעניק לו גבולות במקרה הצורך.

חשוב גם שתשוחחו עם הילד ותסבירו לו באילו דרכים הוא יכול להירגע. תשאלו אצל הילד: "מה היה עוזר לך להירגע?"...במידה ויתקשה להגיד דברים שיעזרו לו להירגע, תציעו פתרונות משלכם. ברגע שלילד יהיו כלים שיעזרו לו להירגע – זה יעזור לו בפעמים הבאות להתמודד עם הרגשות כמו כעס ותסכול.

אשמח שתתייחסו בתגובות איך אתם עוזרים לילדים שלכם להירגע ולהתמודד עם הרגשות כמו כעס ותסכול. הניסיון שלכם יכול לעזור להורים אחרים!


לקבלת טיפים והדרכות פרטניות בנושאים אחרים – מוזמנים ליצור איתי קשר

הורת בכייף

מאיה ניידיס – ייעוץ והדרכת הורים



119 צפיות0 תגובות
bottom of page