top of page

איך לגרום לילד להקשיב – המשך

בפוסט הקודם כתבתי פוסט בנושא איך לגרום לילד להקשיב. בפוסט ציינתי כי הנושא די מורכב כדי לענות עליו בפוסט אחד.

אם פספסתם את הפוסט הקודם - מוזמנים לעבור בקישור כדי לקרוא אותו.


בפוסט הקודם הסברתי שעל מנת שילד יקשיב לנו הוא קודם כל צריך לשתף איתנו פעולה. הסברתי גם כן: מה צריך לעשות על מנת שילד ירצה לשתף איתנו פעולה.

אז מה עוד אנחנו צריכים לעשות כדי לגרום לילד להקשיב לנו?

הרבה פעמים יוצא כך שהורה מניח שילד יודע כיצד עליו להתנהג....ואז כאשר הילד מתנהג בצואה לא נאה - מתחילות הערות של "אל תעשה".

לדוגמה: "אל תפזר משחקים", "אל תשחק פה" "אל תצעק". לפעמים ההערות שלנו נתקלות בבכי ובסירוב של הילד ואנחנו לא מבינים: למה הילד לא נענה לבקשות הפשוטות שלנו, למה הוא לא משתף פעולה איתנו.

לכן, לפני שהילד ניגש לפעילות מסוימת, כדאי שאנחנו נסביר לילד מראש, מה הציפייה שלנו ממנו ואיך עליו להתנהג. הכנה כזאת תאפשר לילד לדעת איך עליו להתנהג בסיטואציה זו או אחרת וכך הילד ידע מראש מה הציפייה שלנו ממנו ופחות יתווכח איתנו.

למשל, אם אתם הולכים עם ילד לפארק. תסבירו לילד מראש לכמה זמן אתם הולכים לטייל, מתי תחזרו הביתה, תסבירו לילד מראש איפה הוא צריך לשחק ואיך עליו צריך להתנהג.

למשל, דוגמה נוספת, אתם הולכים להתארח אצל מישהו. כמובן שהציפייה שלכם שהילד יתנהג בצורה נאה. אז תסבירו לילד מראש איך עליו להתנהג. תסבירו לילד למשל שהיום תלכו להתארח, שעליו לדבר בצורה מנומסת ורגוע, לאכול יפה, לשחק ברוגע...


הכנה כזאת מראש מעודדת את הילד לשתף פעולה אתכם ולהיענות לבקשות שלכם.

רוצים לדעת מה עוד עליכם לעשות על מנת לגרום לילד להקשיב – הירשמו לבלוג שלי על מנת לקבל עדכון על פרסום פוסט הבא בנושא ופוסטים בנושאים נוספים.


נ.ב. האם יצא לכם להכין את ילד מראש לסיטואציה זו או אחרת?

כיצד הכנה מראש השפיעה על התנהגותו של הילד ועל היענותו שלו לבקשות שלכם?


הורות בכייף

מאיה ניידיס – ייעוץ והדרכת הורים



19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page