top of page

איך לגרום לילד להקשיב?

התשובה ל: "איך לגרום לילד להקשיב?" די מורכבת ותלויה בהרבה דברים.

לא אוכל לענות עליה בפוסט אחד, אבל אם אתם תעקבו אחרי מה שאני אכתוב בפוסטים עתידיים - תוכלו בהחלט לקבל תשובה מפורטת לשאלה זו.


ראשית כל על מנת שילד יקשיב לכם - חשוב שילד ירגיש שאתם משתפים אתו פעולה. חשוב שילד ירגיש שאתם לא נלחמים אתו, אלא שאתם מתחשבים בו, אמפתיים כלפיו.

כשילד רואה שאתם אמפתיים כלפיו ומתחשבים בו – הוא יותר מוכן לשתף איתכם פעולה.

להיות אמפתי לילד ולהתחשב בו – זה לא אומר להסכים אתו!!

בואו תדמיינו לעצמכם סיטואציה. אתם יצאתם עם ילד לטייל בפארק. אתם מטיילים כבר הרבה זמן וכבר הגיע זמן ללכת הביתה. אתם אומרים לילד ללכת הביתה והוא לא רוצה. הוא רוצה להמשיך לשחק. מה עושים?

קודם כל חשוב להראות לילד שאתם אמפתיים כלפיו, שאתם מבינים מה הוא מרגיש. תראו לילד שאתם מבינים שבא לו לשחק עוד עם חברים, תראו לילד שאתם מבינים שבא לו עוד להיות בחוץ...להתגלש.

זה שאתם מראים לילד שאתם מבינים את הרגשות שלו, מתחשבים בו – מרכך את השיח שלכם עם הילד, מראה לילד שאתם משתפים פעולה אתו, עושה את הילד יותר מוכן להקשיב למה שתגידו אחר כך. לאחר מכן תוכלו להגיד שלצערכם, כבר זמן מאוחר וצריך ללכת הביתה. אתם יכולים להוסיף ולהגיד לילד (כמובן אם זה מתאפשר) שביום.... הוא יוכל שוב להיפגש עם חברים. בצורה כזו אתם שוב מראים לילד שאתם מתחשבים ברצונות שלו, זה גורם לתקשורת שלכם עם הילד להיות יותר נעימה ומאפשר לילד לסמוך עליהם.


נ.ב. באילו סיטואציות הילד לא מוכן לשתף פעולה איתכם ומסרב לעשות מה שאתם מבקשים?

איך אתם מתמודדים עם זה?


הורות בכייף

מאיה ניידיס – ייעוץ והדרכת הורים


123 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page