top of page

איך לגרום לילד ליהנות מהחג ולא לרוקן את הארנק?

עודכן: 8 בפבר׳ 2020

הרבה הורים חוששים מהתקרבות של החגים כי קודם כל זה אומר שצריך למצוא מי ישמור על הילד במהלך החג (ולא לכולם יש סבתא שיכולה למלא את התפקיד הזה) ודבר נוסף איך אנחנו בתור הורים מעסיקים את ילדינו במהלך החג – דברים שגורמים להוצאות רבות. הרבה הורים, כאשר החגים מתקרבים, מתחילים לחפש עם איזה אטרקציות הם ממלאים לילדים את החג. המדינה שלנו דואגת לילדים ומאפשרת בילוי במגוון אטרקציות ואתרים שונים.


מה אם הארנק שלנו - האם הוא גם מאפשר אותו דבר?

אז איך מאפשרים לילדים ליהנות מהחגים ולא מבזבזים הרבה כסף?

קודם כל כדאי לשבת עם הילד לפני החגים ולדון אתו לאיזה אטרקציות הוא היה רוצה ללכת ואיזה תקציב אתם יכולים לאפשר לבזבוזים. קודם כל כך הילד רואה שאתם אמפתיים כלפיו, מתחשבים ברצון שלו (באיזה מקומות הוא היה רוצה לבקר), שאפשר לסמוך עליכם, חוץ מזה אם הילד יודע מראש באיזה מקומות הוא אמור לבלות ובאיזה תקציב הוא אמור לעמוד – זה ימנע ממנו להתעמת אתכם על הדברים.

דבר נוסף, חשוב ללמד את הילד שנהנים לא רק מהאטרקציות אלה גם מהבילוי בטבע ומסתם משחק אתכם. תאמינו, מה שחשוב לילד זה איכות זמן שלו אתכם (כמה אתם מקדישים לו זמן בלי הסכות דעת).. אם ישנה אפשרות תצאו עם הילד פשוט לטבע, תעשו שם ארוחה משפחתית (דבר שמאוד מקרב ביניכם), תשוחחו עם הילד על נושאים שונים (כשהילד רואה שאפשר לדבר אתכם על נושאים שונים הוא מרגיש יותר בטוח בעצמו, יותר פתוח בשיחה), תיקחו אתכם ביחד איזה שהו משחק שאפשר לשחק בטבע. גם בבית אפשר למשל ליצור עם הילד משחק: לדוג' אפשר לשאול את הילד באיזה משחק הוא היה רוצה לשחק, לחשוב ביחד מאיזה חומרים יוצרים את המשחק, איך יוצרים.

ישנם רעיונות למשחקים שאפשר לעשות מדברים פשוטים: למשל אפשר לגלגל מצמר גפן כדורים קטנים, על ידי נשיפה להזיז אותם ולראות מי מזיז אותם יותר רחוק, דוגמה נוספת – אפשר לקחת חישוק ולעטוף אותו עם סלוטייפ לכיוונים שונים (כמו כורי עכביש) , לגלג כדורים קטנים מנייר או צמר גפן, לזורק כדורים על הסלוטייפ ולבדוק מי קולע יותר כדורים.



3 צפיות0 תגובות
bottom of page