top of page

איך לגרום לילדים לשתף אותנו בחוויות שלהם?

איך עבר היום בקייטנה? בסדר איך היה בבית ספר? כיף. אלו התשובות שאנחנו בדרך כלל מקבלים מהילדים לשאלות שלנו. בתור הורים חשוב לנו מאוד לדעת, האם הכול עבר בסדר.

אז מדוע הילדים לא משתפים אותנו בחוויות שלהם?

סיבה ראשונה שזה קורה היא שאנחנו בדרך כלל מעלים איזה שהוא נושא לשיחה וישר נכנסים להסברים באותו נושא. "איך עבר לך יום בלימודים? לא העתקת את הכול? האם לקחת אצל מישהו מחברת כדי להעתיק?" ומה קורה עם ילד באותו זמן. עומד בצד ומקשיב לכל ההסברים שלכם.

סיבה נוספת היא כאשר הילד משתף אותנו, ומשהו לא נראה לנו לעיין, אנחנו ישר מתחילים להגיד ביקורת באותו נושא בלי להקשיב עד הסוף. "למה לא שתית? אתה יודע שיכאב לך הראש?" למי זה נעים?

בנוסף לכך אנחנו שואלים בדרך כלל אותן שאלות (איך עבר היום, האם אכלת הכול). איך אתם הייתם מגיבים אם היו שואלים אתכם כל הזמן אותו דבר? אז מה עושים?

* תקשיבו באמת – נקשיב לילד באמת, נשקף את הרגשות של הילדים. נשאל אותם שאלות נוספות על הנושא שהילדים משתפים אותנו "אתה אומר שמאוד כיף לך לשחק עם....במה אתם אוהבים לשחק ביחד?" כך אתם מראים לילד שאתם באמת מתעניינים בדברים שהוא מספר.

* תכילו את הרגשות של הילד – למשל אם הילד מספר לכם שהוא רב עם החבר שלו – תגידו לו למשל: "נשמע שזה הייתה חוויה מאוד לא נעימה בשבילך". כשהילד מרגיש שאתם מבינים את הרגשות שלו – הוא יותר ירצה לשתף.

*שתפו את הילד גם בחוויות שלכם – כשאתם משתפים את הילד גם בחוויות שלכם. הילד מרגיש שבבית יש שיח פתוח.

* תהיו יצירתיים – תחשבו על כל מיני שאלות יצירתיות שיגרו את הילד לשיחה. למשל: אם היית גיבור - איזה כוחות על היית רוצה שיהיו לך?" תאמינו לי, תוך כדי תשובה לשאלה זו הילדים יספרו לכם גם באיזה כוחות הם השתמשו עם החברים שלהם ובמה הם שיחקו. כששאלתי את בני: "מה הייתה חוויה הכי נעימה עבורו היום" הוא סיפר לי בדרך עוד המון דברים נוספים: למה החוויה הזאת הייתה הכי נעימה ומה היה פחות נעים עבורו ומה הציק לו ומתי היה לו משעמם.....

אשמח שתכתבו בתגובות: איך אתם גורמים לילדים שלכם לשתף אתכם הורות בכייף מאיה ניידיס – ייעוץ והדרכת הורים.


2 צפיות0 תגובות
bottom of page