top of page

ארגז כלים להורה

אילו הייתה חנות שבה ניתן היה לקנות כלים מתאימים להורים - מה הייתם קונים שם? האם הייתם נכנסים לשם בכלל?

הרבה פעמים נראה לנו שילד למרות כל המאמצים שלנו רוצה לעשות לנו דווקא ואנחנו מתחננים שמישהו יעזור... ו"יתקן" לנו את הילד.

כאן חשוב לי להדגיש שבמיוחד ילד עד גיל עשר מעוניין בקשר טוב עם הורה, הוא זקוק שיהיה מישהו לצידו, מישהו שהוא יוכל להישען עליו, לסמוך עליו. כאשר ילד חש סכנה לגבי קשר זה, הוא מתחיל להרגיש חרד ומתחיל למשוך בכל מיני חוטים על מנת לבדוק "האם אימא ואבא אוהבים אותי?"

מתי אתם חושבים שילד חש סכנה לגבי הקשר שלו עם הורה?

התשובה היא לכך היא: מתי שקשר בין הילד והורה משתבש ולא פועל כהלכה. למשל מתי שהורה צועק על הילד או מעליב אותו או שלמשל, הורה שלא מספיק סמכותי ואז הילד לא מבין כיצד עליו להתנהג – אלו רק כמה מהדברים שיכולים להביא את הילד להרגיש חרדה לגבי קשר שלו עם ההורה.

ברוב המקרים תגובה לא מתאימה של ההורה היא זו שמביאה להתנהגות בלתי מקובלת של הילד.

אז מה אם כן צריך לכלול קשר טוב בין הילד והורה? קשר טוב בין הילד להורה צריך לכלול גם דאגה לילד (איך שהורה דואג לצרכים בסיסיים של הילד, מטפל בו, מקשיב לו, מתחשב בצרכיו וברצונותיו....) וגם סמכות – מסגרת חוקים וכללים שהורה מעניק לילד.

מה קורה אם אחד מהמרכיבים האלה חסר בקשר של הילד עם ההורה?

כאשר הורה לא מספיק דואג לילד , לא מספיק מגלה אמפתיה לילד, אז הילד רואה שהורה לא אמפתי כלפיו - הילד לומד גם להתייחס בחוסר אמפתיה לאנשים אחרים.

כאשר הורה לא מספיק סמכותי – ילד לא מבין כיצד עליו להתנהג, מרגיש מבולבל, מפתח כל מיני חרדות.

זאת אומרת בתור הורים אנחנו צריכים למצוא שביל זהב שמצד אחד יאפשר התחשבות ואמפתיה כלפי הילד ומצד שני יעניק לו מסגרת כללים מתאימה.

במסגרת ייעוץ והדרכת הורים אני מעניקה כלים שונים שמאפשרים להעניק סמכות גמישה לילד, כלים שמאפשרים מצד אחד להתחשב בילד ומצד שני להעניק לו מסגרת כללים ברורה, כלים שמעודדים שיתוף פעולה של הילד וגורמים לאווירה נעימה בבית.

על מנת שאוכל בהמשך לספר על הכלים ולתת טיפים שמעניינים אתכם אשמח שתשתפו אותי בתגובות כאן או באתר: מה מאתגר אתכם בתקשורת שלכם עם ילדים ואיזה כלים תרצו לקבל?

על מנת לקבל מידע יותר רחב על הכלים וסוגי שירות שאני מעניקה – מוזמנים לבקר באתר שלי



הורות בכייף

מאיה ניידיס ייעוץ והדרכת הורים


24 צפיות0 תגובות
bottom of page