top of page

למה כל כך קשה להעניק גבולות לילדים?

הוא לא מקשיב לי...

הוא עושה לי דווקא...

אני לא מצליח להעניק לו גבולות....

מוכר לכם?

אם כן אתם לא בודדים בסיפור. סוגייה של הענקת גבולות מהווה אחת הסוגיות הקשות עבור ההורים. "גבול" הוא משהו אישי לכל אחד, ולכן צורך בלהעניק גבולות ואיזה גבולות להעניק זה מאוד אישי לכל המשפחה.

אנחנו הרבה פעמים קובעים גבולות במטרה לשנות איזה שהיא התנהגות של ילד, לתקן אותה. כיוצא מכך הרבה פעמים גבולות משרתים את האינטרסים שלנו ולא נועדו על מנת לעזור לילד להתמודד עם הקושי שהוא חווה. כשאנחנו קובעים גבולות, אנחנו קודם צריכים לחשוב מה גורם לילד להתנהג בצורה זו או אחרת. לדוגמה אם ילד לא מתנהג טוב בשיעור/במפגש הסיבות לכך יכולות להיות שונות לגמרא. לדוגמה, ילד שפשוט בא לו קצת לעשות בלגן, או ילד שחבר שיושב לידו מציק לו ולא נותן לו לשבת ברוגע. כמובן שהטיפול בשני מקרים יהיה שונה לגמרא.

דבר נוסף שאנחנו אמורים להבין האם לילד שלנו יש כלים שיעזרו להתמודד עם הקושי שלו. למשל אם ילד מדבר בשפה לא נאה ומרביץ, כשמשהו מכעיס אותו ולא מצליח לבטא את רגשותיו בדרך אחרת. נלמד את ילד לבטא את רגשות בעזרת מילים, נתמוך בו ונעזור לו לרכוש כלים מתאימים, נסביר לילד שבבית שלנו מדברים על רגשות, בבית שלנו לא מקללים ולא משתמשים באלימות. זכרו כשהילד לא מתנהג טוב הוא הכי זקוק לתמיכה שלנו.

....ועוד דבר שעלינו לזכור כשאנחנו רוצים להביא לאיזה שהוא שינוי בדרך שילד מתנהג – עלינו להיות מוכנים לתהליך, השינוי לא קורא באופן מידי. לדוגמה כשילד חולה ויש לו חום אנחנו מבינים שייקח לו זמן להבריא ושהתרופות לא תמיד משפיעות באופן מידי, אך קשה לנו לקבל את העובדה ששינוי בהתנהגותו של ילד זה גם תהליך שלא קורא באופן מידי.

לכן כשהורים פונים אליי לייעוץ, אני ממליצה להם על תהליך (פגישות בודדות טובות כאשר אתם רוצים לקבל טיפים נקודתיים). בתהליך כזה לאחר שאתם מספרים על הקושי שלכם וממלאים את שאלונים, אתם מקבלים תכנית שמותאמת אישית למשפחה שלכם. תיעודים היומיומיים שתשלחו בהמשך (שבם תספרו איך עבר היום ואיך התנהלתם) יאפשרו לי לעקוב אחרי כל התפתחות הכי קטנה , לחזק, לתמוך ולכוון אתכם. תהליך כזה מאפשר לי לעזור לכם להתמודד גם עם הקשיים שצצים באמצע. יום יום, במשך כחודש ימים אהיה צמודה אליכם ואלווה אתכם עד שביחד נסכים בזאת שפתרנו את הקושי שלכם.

מעניין אתכם?

רוצים ליצור שינוים.

לכל שאלות, תמיכה והכוונה מוזמנים לפנות אלי

הורות בכייף

מאיה ניידיס ייעוץ והדרכת הורים


0 צפיות0 תגובות
bottom of page