top of page

שיח מכבד עם הילד מהו ואיזו חשיבות יש לו?

כמה זמן במשך היום יוצא לנו לשבת לשיחה אמיתית עם הילד? כמה זמן במשך היום יוצא לנו לשבת עם הילד ולדבר על חוויות שהוא עבר במשך היום? כמה זמן במשך היום יוצא לנו לשתף את הילד בחוויות שלנו?

במחקרים שנערכו הוכח ש- 80% מכלל השיחות עם הילד במהלך היום קשורות לרוב להוראות שאנחנו נותנים לו בקשר לתפקוד שלו: חוגים, מסכים, אוכל, שיעורים מקלחת וכד'. הרבה פעמים במערבולת הסידורים של היום השיחה האמיתית עם הילד מתפספסת.

ישנה חשיבות רבה לכך שבבית יהיה מקום לשיח מכבד, שיח שבו הצדדים שמשתתפים בשיח יהיו קשובים אחד לשני וידברו בנימוס אחד כלפי שני. במשפחה שהורים בה קשובים לילד, אמפתיים כלפיו, מתחשבים ומכילים את רגשותיו של ילד, במשפחה שיש בה שיח פתוח והילד מרגיש שהוא יכול לעלות כל נושא לדיבור, במשפחה שהילד מרגיש שרואים אותו, במשפחה שגם הורים משתפים את הילד בחוויותיהם ורגשותיהם – הילד מרגיש יותר בטוח את עצמו, מרגיש את עצמו כשותף פעיל בתוך המסגרת המשפחתית ויותר סומך על ההורים.

חוסר התחשבות לרגשות של הילד, זלזול בהישגיו, ריבוי באיסורים, כעסים הם רק חלק מהגורמים שפוגעים בתקשורת עם הילד. במצבים כאלה הילד מרגיש את עצמו חרד לגבי קשר שלו עם ההורים, מרגיש את עצמו לא בטוח ושואל למעשה את עצמו: "האם אימא ואבא אוהבים אותי?"

חשוב מאוד שהילד ירגיש שאנחנו אוהבים אותו באהבה ללא תנאי. חשוב מאוד שהילד ירגיש שהוא לא רע אלא שאנחנו עוזרים לו להתמודד עם התנהגות הלא הולמת.

איך אתם יוצרים תקשורת מכבדת בבית שלכם? אשמח שתכתבו את תשובותיכם בתגובות.


הורות בכייף

מאיה ניידיס - ייעוץ והדרכת הורים


0 צפיות0 תגובות
bottom of page